Veliko uporabnikov na spletu ne razloči razlike med pojmoma SEO in PPC. V tem članku vam bomo do podrobnosti predstavili razliko pomena.
SEO, kot že zagotovo veste, pomeni Search Engine Optimization, kar pomeni prilagoditev spletne strani iskalniku in izpostavljene povezave, ki se nahajajo pod plačanimi rezultati v iskalnikih. PPC pa pomeni Pay Per Click, z drugimi besedami povedano, plačilo za klik oz. izpostavljeni oglasi.
Ko govorimo o plačilu na klik sta vam zagotovo najbolj poznani storitvi Googla in Facebooka Ads. Google v sklopu svojega orodja Google Ads zagotavlja oglaševanje na lastnih in partnerskih kanalih. To pomeni, da si lahko oglaševalsko kampanijo popolnoma prilagodite lastnim željam in potrebam. Seveda pa je potrebno natančno vedeti kakšen je naš cilj in koliko smo pripravljeni odšteti za določeno konverzijo, ki jo prejmemo preko izpostavljenega oglasa.

Pri Facebook oglaševanju gre za oglaševanje preko Facebook kanalov, kjer so natančno opredeljene ciljne skupine. Sami oglasi se prikazujejo na podlagi predvidenega budgeta.

Seveda na tržišču obstajata tudi Instagram in Snap Ads, ki sta prav tako odlični orodji za targetiranje specifične ciljne publike.

Pri SEO je v osnovi najbolj pomembno, da razumete, da gre tu za prilagoditev strani iskalnikom, ki nato samo zadetke izpostavijo pod plačanimi oglasnimi polji. Same strani se razvrščajo na podlagi pravilno izvedene optimizacije, ki je prilagojena iskalnikovem algoritmu.
Za doseganje najvišjih organskih rezultatov je potrebno nenehno biti aktiven tako na svoji strani kot tudi na drugih straneh, s tem si gradite prepoznavnost in preprosto povedano zaupanje.

UČINKOVITOST SEO IN PPC
Učinek PPC-ja je takojšen, saj lahko oglase izpostavimo takoj. Za njih je potrebno zgolj odšteti določen znesek, ki ga v naprej predvidi agencija oz. ga lahko predvidite tudi sami, a bodite pozorni, saj se vedno kje skriva kakšna past, ki jo ob prvi uporabi orodja ne boš zaznali.
Na drugi strani je pri SEO za prve rezultate potrebno počakati nekoliko več časa, saj morajo iskalniki zaznati naše delo. Na samem začetku se bodo stvari odvijale zelo počasi, saj so pri manjših podjetjih podatkovne zbirke zelo majhne in jih je potrebno v prvi fazi opremiti ter nato nenehno razvijati. Ob konstantnih aktivnosti se prvi rezultati sprememb pričnejo kazati že po dveh mesecih. Potrebno pa je nenehno vlagati čas v razvoj optimizacije, saj se samo tako stvari razvijajo naprej.
IZBOR KLJUČNIH BESED
Za delovanje SEO in PPC potrebujemo izbor ključnih besed, ki se nam pomagajo opredeliti na specifično dejavnost-produkte. Ko pričnemo graditi SEO moramo biti zelo pozorni katere ključne besede imamo namen uporabiti saj jih je potrebno nenehno nadzorovati in optimizirati. Pri PPC-ju pa je stvar nekoliko lažja. Sam izbor ključnih besed se naredi bistveno hitreje, dodajajo se lahko nove besede, brez da bi podrli optimizacijski del, testirajo se lahko kombinacije, ki pripeljejo boljšo konverzijo, itd.
Pri stroškovnem vidiku pa je zelo preprosto. Za PPC bo za obdobje testiranja potrebno odšteti več denarja, saj nas zanimajo učinki določenih kombinacij ključnih besed, kar nam posledično lahko pripelje dodatne konverzije oz. spremembo trenda.
Pri SEO pa izgubimo lahko največ osebnega časa, saj je potrebno izvesti ponovno analizo in samo strategijo ponovno prilagoditi. V času raziskave lahko naletimo na poškodovanje povezave, ki jih je potrebno odstraniti oz. preusmeriti.
KATERO STORITEV NAJPREJ IZBRATI?
Iz vidika čim hitrejšega povračila finančne investicije ima PPC zagotovo tu prednost, saj lahko že v tednu dni pridobite prve leade, naročila, povpraševanja.
SEO pa je priporočljivo pričeti izvajati čim prej oziroma istočasno kot PPC. S pomočjo PPC-ja lahko prenesete tudi metrike, ki vam delajo konverzije, kar posledično pomeni več poudarka na specifične ključne besede, ki vam organsko lahko v nadaljevanju pripeljejo nove uporabnike.
Ne smete pa pozabiti, da ko prenehate investirati, tako v SEO kot PPC, se bo vaš promet pričel ustavljati in počasi padati. Pri SEO bo zadeva trajala dlje časa, pri PPC bo učinek takojšnj.