Vedno več lastnikov spletnih mest se je pričelo zavedati pomembnosti spletne optimizacije. Pred leti je optimizacija veljala zgolj za pristranski pojem. Danes pa je ključna v kolikor lastniki strani želijo biti vidni v iskalnikih.
Se sprašujete kje ste naredili napako?
Odgovorov je preko 100!
Ne, ne gre za izgovore, gre za pravilne tehnične, vsebinske in strateške izpeljanke, ki jih je potrebno upoštevati ob postavitvi vsakega spletnega mesta. V tem članku si boste lahko prebrali nekaj osnovnih stvari, ki jih je potrebno vedeti preden se prične samo načrtovanje spletnega mesta oz. kaj vse je potrebno upoštevati v fazah izpeljave projekta in optimizacije.
A – analiziranje podatkov, na samem začetku je vedno potrebno narediti odlično analizo podatkov, saj bodo podatki izhodišče za pravilno postavitev optimizacije.
B – backlinks, povratne povezave so pomembni del grajenja off-site optimizacije. Več kot jih imate, višje boste uvrščeni. A pozor! Tu je potrebno upoštevati določena pravila. Več še ne pomeni prednost. Kvaliteta je na prvem mestu!
C – crawler, spletni pajki, poznani tudi kot boti, redno obiskujejo naše spletne strani. Pravilne nastavitve bodo pajkom omogočile, da bodo prebrali prav tiste stvari, ki si jih mi najbolj želimo.
Č – čokolada, ta beseda se je prikradla po naključju… nadaljuj z branjem
D – dofollow povezave, so običajno prevzete povezave, ki imajo višji link juice kot povezave nofollow.
Primer Dofollow povezave:
<a href=”http://go-outdoors.io/ “>Go Outdoors</a>
Primer Nofollow povezave:
<a rel=”nofollow” href=”http://go-outdoors.io/ “>Go Outdoors</a>
E – edinstvena vsebina, na vsaki spletni strani je priporočljivo, da imate edinstveno vsebino. Več kot je duplicirane vsebine, večja je verjetnost, da bo vaša stran uvrščena nižje.
F – fonts, pri pisavi je pomembno, da izberete primerno pisavo, ki bo v prvi vrsti privlačna za uporabnike in da jo bodo pajki lahko prebrali.
G – Grouping SEO keywords, združevanje ključnih besed je dovoljeno, a pri tem bodite pozorni, da na določeni strani ne bo preveč ključnih besed in da bodo le te med seboj povezane.
Primer povezanih ključnih besed: Mesarstvo, Mesarstvo Ljubljana, Mesarstvo Šiška
Primer nepovezanih ključnih besed: Mesarstvo, prodaja motornih koles, prodaja japonskih nožev
H – H1 je velikost pisave, ki vam omogoča lažjo prepoznavnost storitve/produktov.
Primer kodnega zapisa:
<h1>Optimizacija spletnih strani – SEO</h1>
Tu lahko razberete, da se je kodni zapis začel z oznako H1 in tudi končal. Tako nakažemo pomembnost besede. Seveda se s pomočjo CSS zapisa da ta del tudi zelo korigirati in v ozadju natančno določiti samo velikost H1 zapisa in obliko ter barvo.
I – Interne povezave, pri grajenju on-site strani je zelo pomembno, da so vse interne povezave pravilno povezane. Ne pozabite, da je ob prenovi strani potrebno upoštevati celotno staro strukturo internih povezav in jo prilagoditi z novo.
J – Javascript, ponuja spletnim mestom zapis določenih aktivnosti, ki se izvedejo ob prikazu spletnega mesta. Bodite pozorni, da so ti zapisi čim bolj pooptimizirani, saj bo s tem čas nalaganja spletnega mesta bistveno krajši.
K – Ključne besede, so besede po katerih uporabniki na internetu iščejo specifične stvari. Za boljšo prepoznavnost lastne spletne strani je potrebno izbrati ključne besede, ki so relevantne za posamezno dejavnost in jo izpostaviti na natančno določenih mestih.
L – lokalna optimizacija, je v zadnjem času vedno bolj pomemba. Za podjetja, ki delujejo zgolj v radiju 10 km, je pomembno, da se izpostavljajo lokalno, saj jih bodo le tako uporabniki najhitreje našli. Primer lokalne optimizacije: Mesar Ljubljana – beseda Ljubljana pripomore, da je vaša storitev izpostavljena v kraju od koder prihajate. V kolikor ste iz Maribora in nimate poslovalnice v Ljubljani te besede ne uporabljajte, ker boste dobili slabe ocene in slab bounce rate.
M – Meta description, vam pomaga pri natančni opredelitvi opisa za uporabnike, kar pomeni da v tem opisu pomagate Googlu in uporabnikom razumeti, kaj želite na določeni strani izpostaviti. Zelo pomembno je, da se v tem delu dodajo tudi ključne besede, ki povezujejo vsebino na posamezni strani. Ne pozabi, da si v meta descriptnu omejen s 300. znaki.
N – Navigacija, za vsako spletno mesto je priporočljivo, da ima navigacijo, saj se po njej uporabniki lažje premikajo po straneh, med drugim pa tudi iskalniku natančno sporočite katera stran je glavna in katere strani so pod njo.
O – Organski zadetek, je naravni rezultat, ki ga iskalnik pokaže takoj pod samimi plačanimi oglasi. Rast organskega zadetka je odvisna od naših aktivnosti. Več kot bomo aktivni na naši strani, lažji bo preboj na sam vrh. Tu ne smemo pozabiti tudi na aktivnosti, ki se odvijajo zunaj spletnega mesta.
P – page rank, vsaka stran ima svoje rangiranje. Rangiranje se spreminja ob tem, ko določena stran/url prejmeta povratno povezavo. Na njo lahko vpliva pozitivno ali negativno, v kolikor gre za ¨spam povezavo¨ na drugi strani.
R – Redirects, preusmeritve v kolikor pride do spremembe URL povezave. S tem ohranite vrednost stare strani in jo prenesete na novo povezavo. Pomembno je tudi, da v kolikor stara povezava ne obstaja več in jo ni več možno povezati z novo vsebino le to preusmerite na domačo stran.
S – Sticky content, je vsebina ki je zelo priljubljena. Priljubljenost vsebine lahko preverite s pomočjo analitike. V kolikor ima določena vsebina veliko obiska je potrebno na strani zgolj narediti primeren lijak, da vaši obiskovalci postanejo tudi vaši kupci.
Š – Štekaš? Mislim, da ti je kakšna stvar že bistveno bolj razumljiva, a kar pridno še naprej nadaljuj z branjem.
T – Tracking, analiziranje dnevnih sprememb. Pri grajenju OFF-site optimizacije je smiselno izvajati tracking, saj le tako izvemo ali nam je bila dodeljena določena povratna povezava. Brez trackinga nimamo pregleda ali optimizacija resnično deluje – napreduje.
U – URL povezave, pravilni URL zapisi pripomorejo k prepoznavnosti same ponudbe, obvestila, produkta, itd.. Pri sami analizi se običajno zasnujejo same URL povezave, ki so vezane na iskane ključne besede oz. na trend, ki ga želite na trgu izpostaviti.
Primer nepravilne povezave:
Primer pravilne povezave:
www.creator.si/optimizacija-spletnih-strani
V – vsebina je kraljica, brez vsebine žal na spletu ne gre. Vsebinski del je za nekatere ljudi najbolj zahtevno opravilo, zato v dostih primerih priporočamo, da ta del pripravi agencija, v kolikor ste skregani s pisanjem. Če pa ste ljubitelji pisanja, pa je to zagotovo prednost, ki vam bo zelo koristila.
X – XML Sitemap, je spisek vseh strani za katere mora iskalnik vedeti.
W – White hat, je taktika ki ustreza Googlovim smernicam.
Ž – Žrtvovati svoj čas, čas po katerem bodo vidni vaši prvi rezultati spletne optimizacije.